Re: Pendrive widoczny jako CD-ROM i nic z tym nie można zrobić

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun 30 Oct 2011 - 15:55:27 MET

W dniu 2011-10-30 15:02, Latet pisze:

> Jak już wspomniałem - nie chodzi raczej o U3.
> A po rosyjsku nie umiem, więc za link dziękuję.

        Może czas zacząć się uczyć. Sam się przekonałem ostatnio, że bywa że z
angielskim i niemieckim daleko się nie zajedzie i trzeba mówić po
rosyjsku nawet nie będąc w Rosji. A jak nie to jest google translator i
na flashboot.ru działa bardzo OK.
Lepszej strony o o programowaniu niskopoziomowym mikrokontrolerów
USB nie znajdziesz. Sam zawsze korzystam z flashboot RU do pendrive
kingstona i przede wszystkim 1 GB CBM jakie kupiłem za małe pieniądze w
ilości kilkunastu sztuk (reklamówki częściowo niezapisywalne Symanteca).
USB Genius nie jest specjalnie dokładny - najlepiej rozebrać pendrive by
sprawdzić DOKŁADNIE wersję kontrolera oraz samej pamięci flash i do nich
dobrać narzędzie do formatowania niskopoziomowego z flashboot.ru - potem
robisz z pendrive co chcesz - albo formatujesz całość jako zapisywalną,
albo jako własny CD-ROM albo 2 części (identyfikuje się w systemie jako
2 osobne napędy - 1 flash i 1 mały CD-ROM) - sam np: tak robię sobie co
jakiś czas na PEWNYM (tzn. czystym) komputerze bootowalne pendrive z
pewnym, darmowym skanerem AV odpornym na rootkity itp - AVG czy np:
Kaspersky Rescue Disk (obraz CD, nie flash):

http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208282173

To jest OK 200 MB - przy programowaniu niskopoziomowym formatujesz i
zapisujesz te 200 MB jako (ReadOnly) CD-ROM, a pozostałą pojemność
pendrive masz jako zapisywalny wielokrotnie flash pod osobnym napędem do
przenoszenia danych. Jak dla mnie bardzo wygodne rozwiązanie, dużo
wygodniejsze niż noszenie bootowalnej płyty CD z antywirusem, której
zazwyczaj nie ma się przy sobie gdy jest potrzebna.

--
/MB