Re: energia elektryczna a wifi vs switch

Autor: zlotowinfo <usuntousun_at_go2.pl>
Data: Sat 29 Oct 2011 - 19:08:14 MET DST

Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
news:j8gs7q$6cb$1@dont-email.me...

> ale to wcale nie jest takie proste
wiem, stąd pytanie na grupie

> switch zuzyje ci pradu za 1-2 pln miesiecznie
> nie wiem czy 4 karty wifi sa porownywalne z 4 kartami lan,
no wlasnie też nie wiem jak to wybadać

> obciazeniem pocesora, zwlaszcza przy starszych komputerach
> co moze sie przelozyc na znacznie wieksze zuzycie pradu
athlon xp 2400 chyba nie taki zły

> druga sprawa to to ze 4 sieciowki i switcha kupisz za
> grosze i masz po tym realnie 100 MB/s caly czas, w przypadku
nie jest potrzebny transfer wewnętrzny

> wifi sprzet kosztuje wiecej, sprawia wiecej problemow,
> a predkosci sa o wiele nizsze
aktualnie switch jest włączany tylko z dodatkowymi komputerami
zastanawiam się czy wymiana na wifi może zmniejszyć pobór energii
po za dodatkową zaletą: brakiem kabelków i switcha
oraz pamiętaniu o jego wyłączaniu

router wifi cały czas chodzi i sieje sygnał (nieużywany)
sieciówki mam, tylko zamontować
802.11g/b 54Mbps Wireless PCI LAN Card WIPR-3012

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/