Re: Wyb髍 monitora LCD

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri 28 Oct 2011 - 04:43:50 MET DST

Dnia Fri, 21 Oct 2011 19:30:45 +0200, LP napisa艂(a):

> Chodzi艂o o monitor, kt贸rego jednym z g艂贸wnych zastosowa艅 s膮 gry. My艣l臋, 偶e
> 25 ms skutecznie dyskwalifikuje ten monitor w dynamicznym fpp a kolory maj膮
> w tym przypadku do艣膰 ma艂e znaczenie.

Troch臋 d艂ugawe b臋dzie, ale mo偶e nawet ciekawie. :D

Przyjd藕, potestuj, wyr贸b sobie opini臋. :) FS2331 potrafi (z tego co na razie
si臋 wywiedzia艂em) troch臋 przysmu偶y膰 przy czerwonych odcieniach.

W praktyce na razie nie mia艂em jak zweryfikowa膰 - chroniczny brak czasu nie
pozwala na razie pod艂膮czy膰 egzemplarza i w艂膮czy膰 demo czego艣, co p贸jdzie
p艂ynnie w 1920脳1080 na GeForce 9500GT.

Inna sprawa, 偶e na m贸j gust z ca艂ym smu偶eniem to jest troch臋 tak, jak
cz臋stotliwo艣ci膮 od艣wie偶ania CRT swego czasu. Spotka艂em si臋 z osobami, kt贸re
mocno marudzi艂y, je偶eli ba艅ka mia艂a poni偶ej 100Hz, spotyka艂em takie, dla
kt贸rych 85Hz by艂o warto艣ci膮 jak najbardziej wystarczaj膮c膮. Wra偶liwo艣膰
osobnicza jest jednak r贸偶na. Bardziej irytuj膮cy podczas grania w dynamiczne
tytu艂y to mi si臋 wydaje input lag jednak.

Od razu m贸wi臋 wprost, 偶e pracuj臋 u dystrybutora EIZO w Polsce. Jak
popracowa艂em troch臋 na monitorach tej marki, to decyzja by艂a szybka - pasa
si臋 zacisn臋艂o na jaki艣 czas, ale prywatnie dla siebie te偶 kupi艂em EIZO
(teraz konkretnie u偶ywam S2432W jako g艂贸wny i L568 jako dodatkowy). Pracuj臋
na nich, ogl膮dam filmy, gram (g艂贸wnie tytu艂y, w kt贸rych akcji uczestniczy
si臋 z perspektywy pierwszej osoby). Owszem, zdarza si臋, 偶e mi przysmu偶y, ale
pozosta艂e cechy monitora rekompensuj膮 mi to z nawi膮zk膮. W S2432W wy艣wiecone
zosta艂o prawie 9 tysi臋cy godzin (ma troch臋 ponad 2 lat), na L568 - prawie 10
tysi臋cy (ten ju偶 ma co艣 oko艂o 3 lat). Jednak nerwowy si臋 nie robi臋, bo po
prostu wiem, 偶e przy moim trybie u偶ytkowania - czyli przez zdecydowan膮
wi臋kszo艣膰 czasu praca na S2432W z jasno艣ci膮 80 cd/m2 (wed艂ug regulatora
jasno艣ci monitora - 15%; L568 nie kalibrowa艂em, tu jasno艣膰 mam ustawion膮 鈥瀦
palca鈥 na 17%) bez problemu jeden i drugi pos艂u偶膮 mi spokojnie kolejne ze
2-3 lata. Zakres regulacji czy to parametr贸w obrazu, czy te偶 po艂o偶enia w
pe艂ni satysfakcjonuj膮cy[1], jako艣膰 wykonania i kultura pracy IMVHO te偶 na
bardzo dobrym poziomie.

Znajomy w tym czasie oszcz臋dniej podchodzi艂 do rzeczy - najpierw
zainwestowa艂 w jaki艣 popularny model z matryc膮 VA od firmy, kt贸rej nazwa
zaczyna si臋 na G. W miar臋 sensownie wyregulowa膰 da艂 si臋 dopiero czwarty
egzemplarz. Szkoda tylko, 偶e kilka miesi臋cy p贸藕niej (co艣 w okolicy 9
miesi臋cy od zakupu) szlag trafi艂 pod艣wietlenie鈥 P贸藕niej kupi艂 tak膮
specyficzn膮 konstrukcj臋 z komputerem zabudowanym z monitorem w jednej
obudowie i logiem producenta w kszta艂cie nadgryzionego owocu. Ze wzgl臋du na
jako艣膰 wy艣wietlacza w ci膮gu 6 miesi臋cy rzeczony komputer serwis odwiedzi艂
czterokrotnie鈥

Szczerze m贸wi膮c, szlag by mnie chyba trafi艂, gdybym si臋 tak musia艂 buja膰
szczeg贸lnie, 偶e u mnie komputer robi w zasadzie za maszynk臋 do pracy,
kontaktu ze 艣wiatem i szeroko poj臋tej rozrywki. Dwa tygodnie bez monitora
niespecjalnie mi si臋 u艣miechaj膮. Ani wtedy monitor cho膰 troch臋 na siebie nie
zarabia, a dodatkowo nie wszyscy oferuj膮 serwis door-to-door. To ja ju偶 wol臋
wyda膰 wi臋cej, ale oszcz臋dzi膰 sobie wi臋kszego prawdopodobie艅stwa takowych
atrakcji. Zw艂aszcza, 偶e po pierwsze oczy mam tylko jedne (a ju偶 2,5 i 2,25
dioptrii na minusie mam), wi臋c nie mam zamiaru uch katowa膰[2] bardziej, ni偶
to absolutnie konieczne. Po drugie - monitora nie wymieniam co p贸艂 roku ani
co rok, bo nie ma po prostu takiej potrzeby.

Nie twierdz臋, 偶e konkurencja nie ma dobrych produk贸w - fanboy'em nie jestem.
:D Jednak co艣 mi si臋 kojarzy, 偶e to w艂a艣nie Japo艅czycy z EIZO chyba cz臋艣ciej
ni偶 rzadziej jako pierwsi wprowadzaj膮 do swoich konstrukcji nowe
rozwi膮zania. Ale przyznaj臋 - tu trzeba by si膮艣膰 z konkretnym zestawieniem
spe艂niaj膮cych te same czy bardzo zbli偶one zadania funkcji i zrobi膰 ca艂膮
chronologi臋 kto, kiedy i w jakim modelu wprowadzi艂 to na rynek. Ja si臋 nie
podejmuj臋. :)

Nie powiem, 偶ebym bliskim znajomym nie podszeptywa艂, by kupili EIZO.
Oczywi艣cie nie hurtem dla wszystkich jeden model - dobieram to w zale偶no艣ci
od potrzeb docelowego u偶ytkownika. Szybko si臋 nauczy艂em, 偶e tydzie艅
maglowania mnie pytaniami to i tak b臋dzie ma艂o na rozwianie wszystkich
w膮tpliwo艣ci. Za to kilka maili z odpowiedziami na podstawowe pytania plus
30-60 minut sp臋dzonych sam na sam przed moim egzemplarzem i decyzje o
wyborze zaw臋偶a艂y si臋 jedynie do doprecyzowania modelu i negocjacji z
Towarzyszem/Towarzyszk膮 呕ycia terminu zakupu. :)

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie pokonasz kobiety w k艂贸tni, to niemo偶liwe. Nie wygracie, bo je艣li     ]