Re: Ceny dysków

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Tue 25 Oct 2011 - 11:13:33 MET DST

> ja powiem inaczej - dobrze, ze zalało tą fabrykę HDD - najwyższa pora!
> HDD to badziewie i już dawno winno się je oglądać w muzeum, jako eksponat

Może i masz rację. Ale nawet gdyby ultra szybkie dyski SSD o pojemności 2 TB
kosztowały 200 zł to i tak bałbym się przechowywać na nich cenne dane w
perspektywie wielu długich lat. Co dziś wiemy o trwałości danych zapisanych na
SSD (powiedzmy - na SSD zapisanym raz i włożonym do szuflady na 5, 10 lat*).
Wszyscy się ekscytują zużywaniem się SSD w wyniku zbyt intensywnego użytkowania,
ale to całkiem innym problem niż trwałość danych zapisanych i zostawionych w
spokoju.

* - z własnych doświadczeń wiem, że pod tym względem HDD są wciąż najlepsze, na
pewno lepsze od nośników optycznych (choć na trwałość starannie wybranych i
dobrze wypalonych płyt DVD po ok. 8 latach leżakowania - też nie narzekam).

latet