Re: W7- jak uczynić dysk wymiennym?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Tue 25 Oct 2011 - 10:40:04 MET DST

Dnia Tue, 25 Oct 2011 00:31:49 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Do tej pory mówiłeś o formatowaniu dysku, nie o updacie.

Chodziło o to, że wydawało mi się iż wskutek formatowania dysku przestał on
być wymiennym. Tak więc miałem na myśli czynność jaką wykonałem, która
mogła być potencjalnie przyczyną zmiany zachowania się systemu.

> Ale i teraz nie pojmuję, jak dysk stał się podstawowym zamimist wymiennym.

Chyba wiem o czym piszesz. "Podstawowy" w terminologii Windows. Podstawowy
to nie systemowy. Dysk zarówno podstawowy jak i dynamiczny możże być
wymiennym. Hotplugowanie jest cechą AHCI. Jeśli port GSATA miałem po
(najprawdopodobniej) updacie Biosa ustawiony niechcÄ…cy na IDE, to rzecz
jasna - hotplugowanie przestało działać.

Szukałem przyczyn w systemie zamiast w Biosie :-)

> Jeszcze gdyby tak stałym... Choć i to byłoby dziwne...
>
> Kiepskie te Twoje dyski. Moje fruwały w czasie pracy.
> Z siedzenia w samochodzie na podłogę, czasami na stole,
> bardzo często były miotane wraz z całym komputerem...

Super! hahahaha
Szczerze mówiąc nie mam tyle odwagi ani motywacji aby przeprowadzać
shock-testy na dyskach zawierających moją pracę :-D Dla mnie odporność
dysku na wstrzÄ…sy nie jest kryterium branym pod uwagÄ™ przy zakupie lecz
transfery (jako ciekawostka - w tej chwili do ok 260M uzyskałem w obie
strony). Pech chciał, że jeden z Seagatów zyskał badsektory gdy spadł z
podpierającego go pudełka (10cm od blatu stołu) i musiałem rozstać się z
nim.

> I ja nigdy nie używam ,,bezpiecznego usuwania'' tego, co mi ciąży.

WirzÄ™ :-D Ja nie mam tyle odwagi :-D