Re: W7- jak uczynić dysk wymiennym?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Mon 24 Oct 2011 - 11:53:08 MET DST

> Czasy, gdy byłem harcerzem, minęły dawno -- wtedy
> istotnie dysk mógł ulec awarii w wyniku takiego wyłączenia. :)

Wiesz... mi się to przytrafiło - mnóstwo badsectorów po wyjęciu z kieszeni
dysku, który obracał się (złącze SATA3 choć dysk był SATA2). Od tego
momentu preferuję zatrzymanie dysku i dopiero wtedy jego wyjęcie. Chciałbym
mimo wszystko powalczyć nad odzyskaniem takiej możliwości.

A co do wyłączenia buforowania danych w celu bezpiecznego (jak twierdzisz)
zdemontowania danych, to nie masz racji. Otóż włąśnie przed chwilą
znalazłem sposób na podłączenie dysku - o tym niżej. No i przez jakąś
minutę od tego momentu intensywnie pracował - co się okazało - program
antywirusowy postanowił grzebać w nim. Gdybym w tym czasie odłączył dysk (z
wyłączonym buforowaniem) to istniałaby realna szansa uszkodzenia danych lub
nośnika.

Właśnie teraz w trakcie pisania wątku znów aktywował się dysk choć nie z
powodu antywirusa (słyszę pracę głowic).

> Ja montujÄ™ i demontujÄ™ partycjonerem lub ,,ZarzÄ…dzaniem dyskami''.

Ha! W tej chwili znalazłem opcję zmuszenia systemu do pokazania dysku po
jego podłączeniu. Mianowicie w zarządzaniu dyskami jest iopcja "więcej
akcji" a w niej "skanuj dyski ponownie". Po wykonaniu tej czynności Pojawia
siÄ™ nowa litera dysku.

Jednakże jest to obejście a nie rozwiązanie. Pierwotnie było tak, że zaraz
po włożeniu dysku mogłem z niego korzystać. Po zakończeniu pracy -
"usuwałem go bezpiecznie" a następnie wyjmowałem.

W zarzÄ…dzaniu dyskami jest opcja "wyjmij dysk" ale jest wyszarzona.

Wyczytałem też w helpie, że można odinstalować dysk w managerze urządzeń a
potem skanować w kierunku podłączenia ponownego. Jednakże jest to droga
przez księżyc.