Pytanie o kartę graficzną SILENT

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sat 22 Oct 2011 - 23:41:55 MET DST

Witam,

Używam obecnie karty graficznej GT 9800 1GB w wersji silent. Chciałbym
złożyć sobie drugi cichy komputer. Nie interesuję się sprzętem - analizuję
ofertę na rynku dopiero gdy składam coś dla siebie.Albo czegoś nie
dostrzegam albo nastąpił regres w kartach silent. Rośnie numeracja modeli
lecz gdy porównuję ich parametry, to wydajność nierzadko jest dwukrotnie
niższa względem "staruszka" 9600GT. Okazuje się np. że szyna danych jest 64
bitowa kontra 256 bitów w 9600, albo, że zegar pamięci jest niższy niż
900MHz, albo, że ilość rdzeni CUDA wypada poniżej 112 itd. Czy ja coś źle
interpretuję?

Moją intencją jest dobranie karty do prac graficznych w 2D. Wydajność karty
jest istotna nawet przy 2D. Np. w modelu 9600GT miałem efekt przycinania
się ruchu przesuwanego okna (rozdzielczość 2x1920x1600). Trudno było
zapanować nad precyzją ruchu - strasznie irytujące to było. Zmiana karty na
nieco szybszą rozwiązała problem. Tak więc nie mogę sobie pozwolić na
zejście z wydajnością poniżej 9800GT. Czy w chwili obecnej nie prodkuje się
już tak wydajnych kart i znów trzeba powrócić do wyjących PCtów?