Re: Wybór monitora LCD

Autor: z <z_at_wp.pl>
Data: Fri 21 Oct 2011 - 23:01:44 MET DST

W dniu 21.10.2011 22:34, Przemysław Ryk pisze:

> Od kilku lat składem się zajmuję i jeszcze mi się dpi z lpi pochrzanić nie
> dało rady.

O rany...
Nic mi się nie pochrzaniło.
Pisane w skrócie tak jak to:
"2540, 175, 521x415"
Rozdzielczość, liniatura, rozmiar matrycy.
(takie zboczenie zawodowe - szybko zwięźle i na temat)
Bitmapa o rozdzielczości 600dpi zostanie zripowana w rozdzielczości
2540dpi przy liniaturze rastra 175lpi.
600dpi -> 175lpi da taki sam efekt jak 300dpi -> 175 lpi.
Uf...

> Co do samych monitorów - widziałem już zbyt wiele osób twiedzących, że na
> tanim monitorze czy na matrycy z laptopa spokojnie obrabiają materiały foto.
> Ciekawostką było to, jak często po podpięciu rzeczonego laptopa do zwykłego
> FlexScana L568 (bez żadnej kalibracji) z ust rzeczonego użytkownika
> dobiegało zduszone "o kurwa" (cytat dosłowny).

Tylko że ja na dzień dobry skreśliłem laptopy i matryce TN i oglądam
jeszcze proofy a maszyna drukarska praktycznie za ścianą. Myślę że
subtelna różnica istnieje :-)

Chociaż...
Kiedyś jeden klient obskoczył całe miasto i zrobił chyba 3 różne proofy
z tego samego pliku. Jakiś "fachowiec" tak pobawił się retuszami że
technologia wymiękła. Certyfikaty, sraty, tysiące euro. Wszystko na nic :-)