Re: dane na dyskach ssd

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri 21 Oct 2011 - 14:04:19 MET DST

Dnia 2011-10-21, o godz. 12:25:22
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> 3) Wymazanie jest wręcz szkodliwe, bo dodatkowo zużywa pamięć
> Flash i może doprowadzić do jej wcześniejszego uszkodzenia.

Ciekawostkę przy okazji zużycia dysków SSD wrzucę. Przedwczoraj
rozmawiałem sobie trochę podczas szkolenia z inżynierami NetAppa
odnośnie dysków w ich storage-ach. I jako ciekawostkę powiedziano mi że
mają zaporowe ceny na systemy z dyskami SSD - tak by były one mocno
nieopłacalne dla klientów. Okazało się że przy eksploatacji takiego
dysku w macierzach średni czas "życia" dysku do jego padu to około 10
miesięcy więc teoretycznie mają w ofercie półki z takimi dyskami a w
praktyce są tak drogie że nikt ich nie zamawia.

Zdrówko