Re: Netbook jako NAS - kilka pytań

Autor: RadekD <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 19 Oct 2011 - 11:59:08 MET DST

> Tak, użyj NAS jako NAS a nie męcz biednego netbooka.
Dobry pomysł - tylko, że netbooka już mam - a NASa nie mam
i nie mam na niego kasy. Poza tym mógłby być problem z odpaleniem
niektórych usług.

> Po pierwsze - chłodzenie. To ze grzać się nie będzie, to jedno, a to że
> powietrze musi przez niego przepływać to drugie - a ciągła praca po
> pierwsze zajedzie wentylatorek, a po drugie zapcha wewnÄ…trz wszystkie
> szparki i otwory kurzem i brudem.
Nie zdążyłem się jeszcze zapoznać - ale czy ta platforma nie ma
regulacji prędkości wentylatorka ?
Kurzu aż tyle w pokoju nie mam ;-)

> Po drugie -zasilacz laptopowy... jest delikatny elektrycznie (bo
> konstruowany by był lekki mały i tani) i lubi sobie zdechnąć od dłuższej
> pracy bez powodu.
To może być największy problem.

> Po ostatnie - dysk laptopowy marnie siÄ™ nadaje na NAS.
Ale niektóre NAS są właśnie na dyski 2,5".

Jak wspomniałem od ostatnich 6-7 lat 24/7 za NAS/serwer robi PII -
wersja z większym radiatorem bez wentylatorka, z tanim zasilaczem (mocno
przewymiarowanym) i zwykłym HDD Seagate 60GB.
Nic się nie zacina - jedyny problem to pobór prądu i głośny wentylator w
PSU (wymienić trudno bo nietypowy rozmiarowo - obudowa MediaCenter).