Wybudzanie z uśpienia S3(STR) - problem po wymianie RAM-u

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Mon 17 Oct 2011 - 22:15:49 MET DST

Witam,
Płyta główna Gigabyte GA-EP35-DS4, najnowszy BIOS F6 (z 2009r).

RAM - do niedawna: 2GB DDR2 Patriot 800 MHz.
Korzystałem z usypiania (S3) i budzenia - bez problemów.

Niedawno wymieniłem pamięć na 4GB DDR2 GoodRam pro 1066 Mhz.
Od tego momentu komputer nie umie się obudzić, jeśli zostanie uśpiony (S3).
Różnie to wygląda - przeważnie albo w ogóle obraz nie wraca na monitor, albo
pulipit się pojawia, mysz chodzi, ale reszta zamrożona i ... uwaga - nawet
twardy reset nie pomaga, dopiero wyłączenie kompa z zasilania na kilkanaście
sekund.

S1(POS) działa OK, ale nie interesuje mnie ten tryb.

Nowa pamięć jest sprawna - katowałem ją 3 noce testem Memtest86 (a także
Prime95), a poza problemem z budzeniem wszystko działa stabilnie.

Testowałem różne ustawienia taktowania oraz napięcia (w tym (G)MCH) - od
automatycznych do podnoszonych. Nową pamięc także puszczałem jako 800MHz (auto
wg SPD).

Generalnie - bez różnicy. Jak nie wstawał z uśpienia, tak nie wstaje.

Czy problem może być związany bardziej z ilością, czy z typem RAM-u? Nie wiem,
czy coś jeszcze mogę zrobić, czy już się raczej pogodzić z rozstaniem z wygodnym
usypianiem i budzeniem...

Dzięki,

latet