Re: Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4

Autor: VSS <arturvss73_at_gmail.com>
Data: Mon 17 Oct 2011 - 16:22:31 MET DST

On 17 Paź, 14:28, "Vituniu" <vitu...@poczta.fm> wrote:

> W zasadzie - tak.
>
> Z tym, ze IMHO duzo latwiej rozpilowac krawedz gniazda
> na plycie glownej niz obcinac laminat piora karty.
>
> Jest sporo plyt glownych posiadajacych elektroniczne PCIe 4x
> w formie zlacza fizycznego PCIe 16x. Wlasnie po to, zaby dalo
> sie tam wetknac karte graficzna.
>
> Od strony praktycznej - karta bedzie dzialac normalnie,
> wykorzystujac mniejsza ilosc linii sygnalowych (czyli uzyska
> mniejsza przepustowosc). Z tym, ze jak ostatnio (cos tak
> z rok temu) sprawdzalem, to w zasadzie zadna gra nie
> potrzebowala wiecej niz PCIe 1.0 4x, a Ty pytasz o 2.0,
> [...]

hmmm, coś mi tu śmierdzi :)

mam taka płytę:

http://www.missingremote.com/sites/default/files/imagepicker/629/board4_1600.jpg

złącze o którym pisze jest z prawej strony zaznaczone seledynowym
kolorem z opisem PCIe x4.
Czy w to złącze mogę wasdzić kartę 16x ??

tu inne zdjęcie tej płyty, tez widać to złącze:
http://static.pcinpact.com/images/bd/news/99690-intel-dh61ag-thin-mini-itx-msata-widi.png

VSS