Re: dysk twardy 1 tera zasilany z usb

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 15 Oct 2011 - 22:11:55 MET DST

On 2011-10-15 17:29, ToMasz wrote:
> witam
>
> chyba czegoś nie rozumiem, proszę o wyjaśnienie. Potrzebny jest dysk
> który będzie pracował jako przenośny( estetyka nie istotna). Pojemność 1
> tera lub więcej. Czynnik ograniczający to zasilanie z USB - czyli 5V.

Napiecie jest ok, problemem jest prad w przypadku USB2.0 (nie USB3.0)

> przenośny ( w obudowie) 2.5cala usb - 269zł ( drogo, poszukamy inaczej)
> przenośny ( w obudowie) 3.5cala usb - 195zł - zasilacz w komplecie.
> tanio ale przez zasilacz odpada
> sam dysk, bez obudowy 3.5/sata/1TB - 160zł. drogo, w porównaniu do ceny
> w obudowie. ale moment. dało by sie chyba kupić sam dysk 2.5 cala i jego
> podłączyć przez przelotkę sata-usb! chwila szukania i.... za terabajtowy
> dysk 2.5 cala trzeba zapłacić 399zł!
> Allegro "ma" porąbane ceny czy ja czegoś nie kumam?

??

> Może są dyski 3.5 cala które nie wymagają 12V do działania i wystarczy
> im 5V z USB?

Nie ma

Napisz dokladnie o co Ci chodzi, generalnie dyski 2.5" nie powinny
dzialac bez dodatkowego zasilania (prad nie napiecie!!!!!!!!) na usb2.0.
To ze dzialaja, to tylko niezgodnosc produkcji ze specyfikacja.

USB3.0 posiada dostateczny prad do zasilania dyskow 2.5", do 3.5"
potrzebujesz napiecia 12v i dodatkowego zasilacza