Akumulator i gwarancja

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 13 Oct 2011 - 14:51:30 MET DST

Ktoś tu niedawno piał o tym, że bodajże Dell na gwarancji dosyła nowy akumulator
w razie potrzeby. :) Acer wymienił akumulator na nowy, dwa razy większy/pojemniejszy. :)
Zgłoszenie miało miejsce w ostatnim dniu rocznej gwarancji, choć same ogniwa
akumulatora miały gwarancję półroczną. :)

Na czym polegało (czym objawiało) się złe zachowanie baterii? Ano ładowała
się jedynie do 89% -- po osiągnięciu tego stanu prąd ładowania spadał do zera,
lampka ładowania stale świeciła się, ale procentów stanu naładowania nie przybywało...
Zauważyłem ten stan dosłownie na parę dni przed końcem gwarancji. Przeczytałem
w necie (na Elektrodach itp. forach) jak można temu zaradzić i spróbowałem
chyba każdej metody -- bezskutecznie. Zapytałem w serwisie i dostałem odpowiedź,
że najwyraźniej bateria jest uszkodzona i mogą mi to zreperować -- na ich koszt
jest transport w obie strony, a jeśli usterka nie zostanie zakwalifikowana jako
gwarancyjna i nie zaakceptuję warunków, po prostu odeślą mi komputer bez naprawy.

Zgłosiłem naprawę w ostatnim dniu gwarancji (03 października br.) i mam teraz nowy,
dwakroć pojemniejszy akumulator zamiast starego. :)

A że 03 był poniedziałkiem, zgłoszenie miało miejsce po całym dniu konsultacji
netowych przerywanych między innymi zakupami w Auchan. :) 04 października ubr.
(też w poniedziałek -- bo w poniedziałki Auchan daje 5% swoistego keszbeku)
netbook kupiłem (za 789 złotych, z czego dostałem owe 5% zwrotu) i nie miałem
z nim żadnych problemów aż do początku bieżącego miesiąca, kiedy to zauważyłem
niedoładowywanie baterii...

We wtorek netbook został poddany gruntownym oględzinom i testom. :)
Ponadto zupdatowano mu BIOS.

Takie rozwiązanie problemu podoba się mi. :)

Akumulatora nigdy dosyć -- spodziewam się teraz od 5 godzin (w pełnym
obciążeniu) do około 7 godzin oszczędnego używania. :) Na pokładzie
jest dysk Seagate (dokupiony; fabrycznie był Hitachi -- znacznie
oszczędniejszy) chodzący z szybkością 7200 rpm. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'