Wymiana sprzętu sieciowego :) Mile widziane porady

Autor: <Nex_at_pl>
Data: Thu 13 Oct 2011 - 12:27:19 MET DST

Witam,

mam już dość mojego sprzętu sieciowego marki Edimax :) Konkretnie,
zwykły router Br-604 i mostek sieciowy na dwóch edimaxach Ew-7209APg to
obecna konfiguracja sieci w obrębie mieszkania.

O ile do routera nie mam większych pretensji, oprócz tego, że jest
przestarzały (brak QoS, dziwne menu, brak dostepu z zewnątrz do menu,
itd.) to działa bez zarzutu, chyba jeszcze nigdy nie zaciął sie podczas
pracy.

Za to te dwa AP to jakaÅ› tragedia, cyklicznie zacinajÄ… siÄ™ przynajmniej
raz na dwa dni. Zdarza się, że każdorazowo po przyjściu z pracy muszę
restartować obydwa "bo się nie widzą" :) Oczywiście ustawiłem im opcję
samo restartu w przypadku gdy nie widzą jednego z adresów (czyli
drugiego AP lub routera), ale watchdog ma zakres od 5 minut do 60,
najwyraźniej za mały...

Generalnie chciałbym to wymienić, wraz z routerem. Myślę o gigabicie i
N'ce - router z portami gigabit i N'ką, tylko taki, żeby zapewniał
bezawaryjną pracę i bez zacięć (albo chociaż sam szybko się restartował
w razie awarii).

Problem jest z moim mostkiem sieciowym - zastąpił mi on kiedyą kabel,
prowadzony 25m przez mieszkanie :) Wkurza mnie nie miłosiernie. Czy
istniejÄ… AP(n'ka)+switch gigabitowy?

Myślę, że mając dobry router z wlan wystarczy mi jeden AP jako repeater.
Chyba im mniej urządzeń tym lepiej.

Może ktoś coś doradzi? :)

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam,
sry za cross post, ale networking chyba trochę umarło?
Nex@pl