Re: Kalibracja baterii

Autor: Vince <wujek_dobra_radaNOSPAM_at_o2.pl>
Data: Mon 10 Oct 2011 - 08:40:32 MET DST

> 1) Skonfiguruj czytnik, bo wysyłasz śmieci.

Done!

> 2) Kalibruje się elektronikę baterii, by poprawnie oceniała
> poziom naładowania. Kalibracja polega na rozładowaniu aż
> do samoczynnego odcięcia zasilania i ponownym pełnym na-
> ładowaniu. W niektórych modelach trzeba do tego użyć spe-
> cjalnego oprogramowania, ale zazwyczaj wystarczy po pro-
> stu wykonać rozładowanie/załadowanie.

Ok. Jest jednak pewien problem. Z tego, co mi wiadomo proces "kalibracji
baterii" (w określonym stopniu zużycia) można osiągnąć po
kilkudziesięciokrotnym naładowaniu i rozładowaniu baterii. Wpływa to jednak
na jej zywotność (i jak wiadomo jest to proces dość długotrwały). Czy
istnieje możliwość szybszego i równie skutecznego skalibrowania baterii (np.
przy użyciu jakiegoś oprogramowania) jeśli wskazania poziomu baterii są
nieprawidłowe? Dodam, iż BIOS mojego komputera tego nie obsługuje

Pozdrawiam, M.