Re: 1.) Defragmentacja dysku SSD. 2.) Dysk SSD a program MHDD.

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Sat 08 Oct 2011 - 13:10:09 MET DST

> nie powiedziałem że nie, chodzi mi jedynie o to że dostęp sekwencyjny zawsze
> jest szybszy.
> To wlasnie jedyne co mnie powstrzymuje przed SDD, że po prostu się zużywają.

Daj spokój. Przyjemność z przesiadki z hdd na ssd rekompensuje wszelkie takie
obawy i troski. Naprawdę warto.
A zużywanie, choć jest faktem, przebiega znacznie znacznie wolniej, niż to sobie
wyobrażają ci, co się tego boją.

I jestem pewny, że zanim mój Vertex 2 (60GB) zdąży się "zużyć" to już dawno go z
własnej woli wymienię na inny, szybszy, większy i lepszy.
Póki co - używam go bardzo intensywnie od 1,5 miesiąca (na początku kilkanaście
dni ciężkiego testowania, potem jako dysk systemowy z plikiem wymiany). I co? I
nic. Owszem, 1,5 miesiąca to krótko, ale patrzę taż na smart, a tam są takie
wskaźniki jak:

Retired Block Count - wciąż 0
Erase Fail Count - wciąż 0
Wear Range Delta - wciaż 0
Relocated Event Count - wciaż 0
SSD Life Left - wciąż "0" (czyli max. zakładny czas - tj. do 4 grudnia 2019 wg.
SSDLife Free 2.1.29)
Licznik odczytanych danych łącznie - 2904 GB (tj. prawie 3 TB!)
Licznik zapisanych danych łącznie - 2700 GB

Jak widać po ostatnim - zapisałem już na ten dysk dane o łącznej wielkości
prawie 50x przekraczającej pojemność dysku. Czyli zakładając , że Wear Leveling
działa tak jak powinien, to każda komórka była zapisana 50x. Ale podkreślam (i
widać to po licznikach), że było to okres bardzo intensywnego męczenia dysku
testami (zapełnienie - trimowanie - zapełnienie - trimowania - i tak dziesiątki
razy). Odkąd używam go jako normalnego systemowego, to z tych łącznych 2700 GB
przybyło zaledwie 1-2 GB, a odczytu ok. 100 GB z łacznych 2900 GB.

Pozdrawiam,

latet