Re: skanowanie po wi-fi

Autor: gostek <gostek_at_gostkowo.pl>
Data: Sat 08 Oct 2011 - 03:26:09 MET DST

W dniu 2011-10-07 22:14, Marcin Stankiewicz pisze:

> Drukarka i laptop po WiFi z routerem. Drukarka ma stałe IP.

trafiony zatopiony

pomoglo:

wylaczenie IPv6 (nie wiem czy to mialo jakies znaczenie)

(po wylaczeniu zupelnie stracilem mozliwosc dostepu do panelu
sterowania, pomogl program SetIP do recznego ustawiania ip drukarki i maski)

prawidlowe ustawienie maski podsieci (nie sadzilem, ze to moze miec
znaczenie - w kompie mam 255.255.0.0, w drukarce bylo 255.255.255.0 -
wydawalo mi sie, ze skoro jedno jest podzbiorem drugiego bedzie ok)

i ustawienie statycznego IP w drukarce

dzieki za pomoc

na koniec jeszcze pytanie - jak w win 7 ustawic statyczny adres kompa,
ale tylko dla jednego interejsu sieciowego (karty wi-fi) i co wazne
tylko dla jednego polaczenia w ramach tego interfejsu (chodzi o to, by
jesli lacze sie z drukarka komp zawsze mial ten sam adres, ale jesli z
inna siecia wi-fi adres kompa byl dynamiczny)