Re: Neostrada i adresy lub nazwy komputerów w sieci routera

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu_at_ens.net.pl>
Data: Fri 07 Oct 2011 - 20:43:23 MET DST

PioM pisze:
> Witam
>
> Ojciec kupił Neostradę. Adres routera jest widoczny w sieci, ale komputerów
> nie ma widać.
Router ma funkcję NAT. Z internetu nie dostaniesz się do komputerów za
NATem, chyba że uruchomisz na routerze przekierowanie portów.

Jak sprawdzić z poziomu systemu jaki adres i nazwę mają
> komputery przyłączone do routera? Zauważyłem że adres i nazwa zmienia się
> codziennie.

W systemie MS Windows sprawdzisz za pomocą komendy ipconfig. Jeśli zaś
chcesz sprawdzić jaki jest adres routera, możesz to zrobić na dwa sposoby:
1. przez stronę zarządzania routerem
2. wchodząc na stronę http://www.whatismyip.com/

--
pozdrawiam