Jak wyłączyć obniżanie częstotliwości Core 2 Duo E4500 2.2GHz?

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Thu 06 Oct 2011 - 05:35:20 MET DST

Mam peceta z 2007 roku pod opieką który czasem choruje...
Obserwuję właśnie procesor programem Core Temp 0.99.7
i widzę fluktuacje częstotliwości pracy - gdy piszę ten post
mnożnik się zmienia z x9, 8.5, 8 (powinien być 11x200MHz).
Temperatura w tej chwili 41, 43C, minimum 36, 39 maximum
66, 69C. Wydaje mi się, że takie górne stany sześćdziesiątek
są niezdrowe dla procka. Program wprawdzie pokazuje
TjMax = 85C, ale nie bardzo wierzę że procek może niezawodnie
pracować w temperaturze powyżej 70C więc chyba mam problem.
Gdy procesor robi coś więcej niż pisanie maila to mnożnik
wędruje pod 10, czasem na moment do 11 - jak zrobić aby
stał zawsze na 11? Chciałbym sprawdzić skuteczność wiatraka.

Czy ktoś z tym prockiem Conroe-2M 60nm mógłby potwierdzić
to zachowanie się procesora i temperaturę? Mam seryjny
wiatrak i radiator Intela z którym procka kupiłem. Nie robię
żadnego overclocking.