Re: HDD czego nie wiem

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 24 Sep 2011 - 14:18:54 MET DST

On 2011-09-24 08:55, rs wrote:
> HDD seagate barracuda IDE, 500GB, 7,2Krpm
> podlaczony stacjonarnego kompa przejsciowka IDE/USB plus zasilanie.
> odlaczylem mu w pewnym momencie zasilanie i ku memu zdziwieniu dysk
> byl nadal widziany przez system. mozna przegladac na nim katalogi.
> mozna nawet kopiowac z niego i na niego, ale tylko katalogi. ich
> zawartosc sie nie kopiuje. katalogi sa puste.
> moze mi ktos wytlumaczyc jakim cudem on w ogole jest widoczny w
> systemie po odcieciu zasilania? czy to system (W7) buforuje informacje
> o zawartosci dysku? czy jak?<rs>

USB2.0 daje zasilanie do 5V/0.5A, USB3.0 do 5V/0.9A
Czort wie co ta przejsciowka robi (nie podajesz namiarów) i jak dysk
jest zasilany, czy z przejsciowki czy osobnym kablem. Jezeli osobnym
kablem, to system najprawdopodobniej nie wykryl tego ze dysk zostal
odlaczony.

Oczywiscie kazdy OS posiada cache, algorytmy sa rozne w zaleznosci od
systemu. Zadaniem Cache jest buforowanie informacji o dysku.

Dalsza analiza tematu raczej nie ma sensu, sadzac po zachowaniu
przejsciowka to jakis no-name za 5zl. Po odlaczeniu zasilania
(faktycznie odlaczeniu zasilania) nic z dysku nie odczytasz ani nie
zapiszesz. To czy system widzi nie ma tu zadnego znaczenia, bo i tak z
dyskiem nic nie zrobisz.