Re: skad LPT z IO 0x378 do laptopa? sprawdzone zródlo

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Thu 22 Sep 2011 - 20:08:10 MET DST

W dniu 2011-09-22 19:45, _ąćęłńóśźż pisze:
> No niezupełnie tak - działanie DVI zależy od pewnych szczegółów modułu
> grafiki, a nie od tego, czy gniazdo jest wyprowadzone na ściankę notebooka.
> Co do COM to już w ogóle nie wyobrażam sobie stacji dokującej, która miałaby
> niedziałające gniazdo DB-7 (chociaż przyroda przynosi różne dziwne
> niespodzianki ;)).
No właśnie. Swego czasu (~2 lata temu) dla klienta ściągałem laptopa HP
(jakiś zwykły najzwyklejszy) i stację dokującą. Stacja miała zapewniać
podłączenie do stacjonarnego monitora LCD po dvi, klawiatury myszy i
kasy fiskalnej po COM - tworzyć stacjonarny zestaw.
A tu zonk - ten model laptopa (grafika zintegrowana GMA) ma wyjście VGA,
i na stacji dokującej działa tylko VGA, a DVI nie (które będzie działać
ale z innym modelem laptopa, bo jedna stacja jest do wielu modeli). I
tak samo COM. I nigdzie w polskiej wersji PDF na stronie HP ani od
laptopa, ani od stacji dokującej- nie było to napisane (w angielskim pdf
od stacji było napisane "niektóre funkcje mogą nie działać z niektórymi
laptopami, skontaktuj siÄ™ z pomocÄ… technicznÄ…". Dopiero po wielkiej
awanturze wprowadzili zmiany w pdf i o tym zaczęli informować też po
polsku.
Na szczęście COM przejściówką usb-rs232 bez problemu się załatwiło, a
monitor podłączony po VGA też działa. Ale od tego czasu nie ufam HP wcale ;)