Re: Priorytet - niski pobor mocy

Autor: mk4 <mk4_at_dev.nul>
Data: Wed 14 Sep 2011 - 18:33:14 MET DST

Witajacie!

Wstepnie co do jednostki centralnej to mysllem o czyms takim jak i3
2100T badz jakis inny tego typu uklad z serii low power. Zaleta jest tez
zintegrowana grafika przez co nie trzeba wkladac do obudowy dodatkowego
pozeracza energii. Sek w tym, ze slabo orientuje sie co jest na rynku i
jak ksztaltuje sie wydajnosc tych rozwiazan (czyli zintegrowane uklady
cpu i gpu lub ewentualnie gpu na plycie i jakis lekki cpu do tego) - bo
choc ogolnie moc graficzna zbedna to jakas grafika w srodku byc musi.

Teraz jaka do tego plyta? Znow nie chodzi o super hiper pozwalajaca na
dostarczenie 200W do procka, tylko taka, ktora bedzie stabilna i
oszczedna w swoim zapotrzebowaniu na energie (pewnie ilosc dodatkowych
ficzerow tez ma jakies znaczenie na pobor mocy).

Co do pamieci to jaka konfiguracja? Sa jakies kosci low power? Jesli nie
ma to zakladam, ze im mniej kosci tym lepiej? Jesli tak to pewnie
rzutuje to tez jakos na plyte.

Dalej mamy dyski. SSD ze wzgledu na koszty mozna sobie wybic z glowy
(wiem, ze najmniej biora - ale koszt jest zabojczy) tak wiec na placu
boju pozostaja HDD. Znalazlem, ze w stanie jalowym pobieraja okolo 10W a
podczas wykonywania operacji okolo 20W - choc moze sa jakies bardziej
oszczedne modele niz "standardowy dysk".

Najbardziej klopotliwym elementem calosci wydaje mi sie zasilacz. Ma
zasilac - jasna rzecz. Jednak sam jest stratny i jego sprawnosc zalezy
od tego jak jest obciazony. Jego obciazenie bedzie tez mocno zalezec od
pozostalych komponentow ktore bedzie zasilal.
Tak wiec jak bedzie lepiej - potezny zasilacz pracujacy prawie zawsze w
niskim dla siebie obciazeniu? A moze taki, ktory ta konfiguracja dociazy
do jakich 85-90% w stresie (ale co wtedy ze stabilnoscia i niezawodnoscia?)?

Ratujcie bo widze jedynie czarna otchlan niewiedzy ;)

To o czym dotad mowilem lezy blizej standardowego pcta - bo to sa
rewiry, na ktorych jeszcze troche sie znam.

On 2011-09-14 15:45, nadir wrote:
> A da się tak?
> Priorytetem ma być wszakże, niski pobór mocy, może pójdzie na kompromis
> i zejdzie z wydajnością?

Jednak byla tez mowa o Atomach i ich odpowiednikach. Niestety w tym
zakresie mam bardzo nikle doswiadczenia (nawet nie wiem czy konfiguracje
oparta o takie cudo mozna sobie "zlozyc" czy tylko w gotowych
urzadzeniach wystepuje). Jaka jest wydajnosc czegos takiego (badz
odpowiednikow)? Da sie na tym odpalic VMWare?

--
Pozdrawiam,
mk4