Re: Priorytet - niski pobor mocy

Autor: nadir <none_at_hell.org>
Data: Wed 14 Sep 2011 - 14:33:05 MET DST

Na moim "mierniku" każdy podpięty dysk HDD to jakieś 8-10 watów więcej,
nieważne czy 1GB czy 2GB, przy czterech to jest jakieś 32-40 wat, czyli
dwa razy więcej niż mój komputer bierze teraz. Podłączenia dysku SSD
miernik w ogóle nie zauważa.
Jakie jest faktyczne zużycie energii przez dysk i jak przekłamuje mój
miernik, to nie mam pojęcia. Ale czytam sobie naklejkę na jednogigowym
dysku Samsunga i tam są takie wartości prądów:
12V - 0.5A
5V - 0.7A
Dwugigowy WDC Green ma odpowiednio:
12V - 0.45A
5V - 0.6A
Nie wiem czy to średnie czy maksymalne zużycie, ale daje to 9,5 wata dla
Samsunga i 8,4 wata WDC.
Jakby nie patrzeć przy kompie, który bierze 25 wat, różnica między dwoma
a czterema dyskami jest już zauważalna.
Dlatego mam dysk SSD, który prawie że oddaje energię do sieci i jestem
zadowolony, zewnętrzny dysk USB/eSATA załatwia sprawę backupów i braku
miejsca.