Re: Karta muzyczna

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Wed 07 Sep 2011 - 00:58:56 MET DST

On Wed, 7 Sep 2011, Tom01 wrote:

> "Ty" wzięło się z języka angielskiego, gdzie "you" ma znacznie szerszy zakres
> znaczeniowy niż nasze "Ty".

  Zgadza się.

> Zanik zwotu per "Pan" jest zatem zubożeniem naszych sposobów wyrażania się.

  Zgadza się.

> Ponadto
> dziwnym zwyczajem per "Ty" powoduje mniejszy dystans i skłonności do
> przytyków osobistych,

  Z ubolewaniem trzeba przyznać, że najwyraźniej również się zgadza.
  Co w niczym nie umniejsza faktu, że "reguła ogólna" ustępuje regule
szczególnej, w tym przypadku - przyjętej konwencji na newsach.

> powoływana "netykieta" wskazuje, że forma "Ty" jest przyjmowana
> jeśli jest na nią zgoda rozmówcy.

  Teza wydaje mi się dość oryginalna, można prosić o źródło?
  Celem wyjaśnienia - "spisana netykieta" nie jest źródłem prawa,
niemniej wg mojej oceny "spisanie" ujęte w aktualnym wpisie w wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta
...wydaje się dobrze ujmować stan faktyczny.
"wyrażenie zgody" dotyczy używania imienia.
  I nie, nic nie wskazuje na próbę manipulacji poprzez usiłowanie
dostosowania treści w wikipedii do niniejszej dyskusji.

pzdr, Gotfryd