Re: Karta muzyczna

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta.USUNTO.pl>
Data: Tue 06 Sep 2011 - 16:14:51 MET DST

W dniu 2011-09-06 14:48, Tom01 pisze:

> Nie wiem jak gra Xonar i szczerze mówiąc chyba nie będę wiedział, bo nie
> planuje jej kupować.

Ważne, że ja widziałem.

> Nie widzę sensu w pakowaniu pieniędzy w kartę
> dźwiękową. Do zewnętrznego DAC można tak samo można podłączyc komputer i
> jest to urządzenie znacznie bardziej uniwersalne. Można podłączyć inne
> źródła dźwięku z wyjściem cyfrowym, np PS3, tuner sat, DVD i każdym
> przypadku czuć poprawę.

Oczywiście do czasu, kiedy będę chciał cieszyć się dźwiękiem
przestrzennym na słuchawkach w jakiejś grze.

> Nawiasem mówiąc zastosowanie konkretnego układu przetwornika nie czyni
> jeszcze dobrym, urzÄ…dzenia audio. To tylko scalak. To tego jest trochÄ™
> zabawek biernych, zasilanie, poprowadzenie masy itd. Na karcie
> dźwiękowej która jest kombajnem na którym musi zmieścić sie wszystko i
> nie kosztować majątku,

Jak dowodzą niektóre karty, mogą kosztować majątek i się sprzedać, jeśli
oferujÄ… coÅ› w zamian.

> siłą rzeczy muszą być jakieś kompromisy. Nie ma
> takiej możliwości żeby pod względem poprawności układowej było to
> zrobione lepiej niż specjalizowane urzadzenie zaprojektowane i wykonane
> tylko do jednego celu.

Chcę ci przypomnieć, że karta dźwiękowa też jest specjalizowanym
urządzeniem służącym tylko do jednego celu. I nie opowiadaj głodnych
kawałków że MUSI być zrobiona gorzej od urządzenia zewnętrznego.

> Miałem sposobność potestować jako źródło sygnału masę różnych
> dźwiękówek, w tym drogich, jak i typowych urządzeń audio. Aby wbudowany
> przetwornik dawał lepszej jakości dźwięk jak np Beresford za 700 zł,
> urzadzenie (odtwarzacz/CD) musi kosztować min 5-10 tys zł. Rachunek
> korzyści jest prosty.

Bzdura.