Re: Jaki router DSL z wifi N i dobrym QoS

Autor: <hdusenet_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Tue 06 Sep 2011 - 12:19:37 MET DST

X-Man <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisał(a):

> Witam
> Potrzebuję pomocy w
> wyborze routera w kwocie powiedzmy do ~200PLN/40GBP który ma służyć do podziału
> 32Mbit łącza na kilka ~5 komputerów po wifi/lan ze sprawnie działającym QoS.
> Asusa rt-n16 jest pierwszy w kolejce z tym że on daleko przekracza założony
> budżet...
> Jest coś tańszego w tej klasie ?

 Prawie 3x taniej masz funkcjonalnie odpowiadającego mu TPlinka 1043ND.
Teraz trochę podrożał, swojego kupiłem za 155 zł w sklepie na miejscu.
http://www.skapiec.pl/site/cat/45/comp/860794

> Założenie jest takie że jeden komp
> służy do pracy i na nim net ma śmigać jak błyskawica nawet jeśli pozostałe kompy
> ciągną warezy czy oglądają plebanię online - po to ten QoS głównie jest
> potrzebny, oczywiście wszystko ma działać stabilnie bez zwiech zacięć itp.
> Myślałem nad Linksysem WRT54G ale to już wiekowa konstrukcja i może nie dac
> rady > poza tym nie ma N. Jakieś typy ?

jw - mam w domu WRT54GL na Tomato i tego TPLinka 1043ND z OpenWRT na 18 mbps
łączu DSL i paru komputerach po LAN i wifi. WiFi N z 3x TX/3xRX działa nieźle,
ale jeszcze bardziej przydaje się gigabitowy switch i QoS z OpenWRT, bo soft
firmowy traci 2-3 na funkcjonalności urządzenia.

BTW:
Macie jakieś gotowe (już prekompilowane i przeestowane z miesiąc dwa) obrazy
OpenWRT lub pochodnych dla 1043ND z obsługą DLNA/CIFS/FTP na podłączonym HDD z
NTFS. Firmware tplinka robi to źle, a sam nie chcę dodawać modułów do obrazu
OpenWRT - boję się zbrickować router.

--
HD