Re: serwis gwarancyjny Seagate

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Thu 01 Sep 2011 - 09:14:46 MET DST

> Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje siÄ™ do naprawy/wymiany
> gwarancyjnej?

Zdarzało mi się reklamować dyski (konkretnie Samsunga) tylko na bazie większego
od zero parametru [05] i zawsze uznawano mi to jako powód do wymiany dysku na
nowy. Najwyraźniej jakiś program diagnostyczny producenta dysku też stwierdzał
jakiś błąd. Ja bym walczył o swoje, bo psychicznie trudno mi jest pracować lub
trzymać dane na dysku, który ma cokolwiek nie-tak w SMART :-)

P.S. Właśnie kupiłem F4 HD204UI i od pierwszego dnia mam problem z narastającym
parametrem [01] (osiągnął już kilkanaście). Chodzi o "Raw read error rate".
Zastanawiam się, co z tym zrobić... Przeskanowałem dysk MHDD i jest raczej OK
(30 sektorów "zielonych" tzn. <150ms, ale nic gorszego od tego).

latet