Re: Adres LBA na dyskach Advanced Format

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Mon 29 Aug 2011 - 14:22:27 MET DST

> Tak, dopóki mówimy o trybie kompatybilności wymaganym przez
> stare oprogramowanie, nie uwzględniające sektorów innych niż
> 512 B (czyli na przykład Windows XP :) ).

Ale moment... wszędzie czytam, że rozwiązania problemu 4-KB sektorów dla XP są
dwa:

1) przełączyć dysk zwroką w tryb kompatybilności (niezalecane)
2) zrobić partition alligment dowolnym narzędziem, które umie to zrobić *

Pewnie więc chodzi o dwa zupełnie różne tryby kompatybilności, tak?

* - właśnie próbuję to zrobić przy pomocy BootIT NG, ale wychodzą mi dziwne
rzeczy. Program ten ma opcję "Align to 2048" i działa ona świetnie przy
zakładaniu nim nowej partycji. Natomiast gdy przywracam jakiś stary obraz
systemu XP (oryginalnie leżący od LBA 63) z włączoną opcją Align to 2048, to
.... przywrócona partycja zaczyna sie od LBA 3801! Dziwne.

Dzięki,

latet