Re: dwa sygna³y ze SMART, "Reallocation Event Count" + temperatura

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Sun 28 Aug 2011 - 23:23:29 MET DST

Tomasz Jasiñski in news:khik57lragn6kbunf42vc6ka4nkuqg975m@4ax.com
[...............]
> Jak mam jakie¶ podejrzenia co do tego, ¿e kondycja dysku jest z³a,
> robiê tak:
> 1. Backup danych (je¶li maj± warto¶æ).
> 2. Szukam nowego firmware i je¶li jest, to ³adujê go do dysku

u mnie firmware raczej musi byc ten co jest - dysk z tych starszych, ma
"najnowszy".

> 2. Kilkakrotnie zerujê dysk za pomoc± MHDD

boot z plyty, jak mniemam.

> lub Victoria for windows

a tym cudem - to jak zerujesz? mam for windows. Masz wersje victorii
bootable na cd? gdzie bywa w sieci?

> 3. Sprawdzam, czy krytyczne parametry SMART uleg³y zmianie.

tez zapewne mhdd bootable...

> Je¶li parametry 05, C5 i C6 zwiêkszaj± siê, to zerowanie powtarzam.

1.
moga powiekszyc sie PO zerowaniu? Przestaj± sie w koncu zwiekszac, czy
niekoniecznie...?

2.
05 - wiem, podpowiedz nazwe c5 i c6