Re: dysk mobilny wylecial w kosmos

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 28 Aug 2011 - 16:11:24 MET DST

Dnia Sun, 28 Aug 2011 15:48:17 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):

> Po restarcie filesystem na dysku byl RAW - czyli jednym slowem NTFS
> (bo taki byl filesystem na dysku przenosnym) ulegl uszkodzeniu
>
> Co ja tu zle napisalem???? Byl NTFS a jest RAW -to znaczy ze komputer
> nie potrafi sobie z tym poradzic......z powodu awarii file systemu.
>
> Mam drugi taki sam dysk ale jeszcze nie zainicjowany. Wiec co mam
> zrobic? Zainicjowac dysk, nastepnie jakims programem odczytac
> wszystkie dane partycji (byla jedyna) i ...przeniesc to na ten
> uwalony.
>
> Jakim softem, bo nigdy sie nie bawilem. Kompa z linuxem nie ma pod
> [...]

Prawdopodobnie uszkodził się bootsektor tej partycji.
Zapuść Testdisk http://www.cgsecurity.org/
http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples
http://www.bezpieczenstwosystemow.pl/index.php?topic=2948.0
i w menu Advanced wykonaj polecenie "Boot". Jeżeli sektory startowe
partycji nie są identyczne, to przywróć zapasowy, a jak nie pomoże to
go odbuduj.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/