Re: MS-DOS obchodzi 30 urodziny

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Fri 26 Aug 2011 - 07:37:39 MET DST

"Great Cornholio" napisał:

> Ja pamiętam swojego pierwszego PC (kupiony chyba w 1991 roku).
> AT 12 MHz, 1Mb RAM, 384Kb podstawowej i 640Kb rozszerzonej pamięci,

Chyba odwrotnie, 640 KiB to była podstawowa, a i te dodatkowe 384 KiB ciężko
nazwać rozszerzoną, raczej górną (Upper Memory), chociaż specyfikacja LIM
(kto pamięta, co oznaczał ten skrót?) faktycznie określała tę przestrzeń
jako XMS). Dawało się w niej upchnąć co najwyżej sterowniki i kawałek
systemu, dopiero obszar powyżej 1 MiB był tą prawdziwą pamięcią rozszerzoną.
Jeśli coś pokręciłem, to proszę o sprostowanie. Jakby co, to opis
organizacji pamięci PC XT/AT jest tutaj:
http://www.grush.one.pl/article.php?id=memtypes&page=1

JoteR