dysk zewnętrzny Transcend - przechodzenie w stan uśpienia

Autor: dcim24 <dcim24_at_gmail.com>
Data: Thu 25 Aug 2011 - 13:43:25 MET DST

Witam,
Kupiłem sobie zewnętrzny dysk Transcend (500 Gb).
Przypadkowy link z Allegro do tego dysku:
http://allegro.pl/dysk-usb-2-5-trans
Zachowuje się on w taki sposób, że po pewnym czasie nieaktywności (ca 5
min.) wyłącza się okrągły przycisk z kontrolką i dysk najprawdopodobniej
przechodzi w stan uśpienia. W momencie przeglądania danych czy
uruchomienia programu na dysku dioda włącza się i dysk "budzi" się i
normalnie funkcjonuje. Przeglądałem dane techniczne i recenzje, nikt nie
wspominał o takiej funkcji.

Trochę się boję, ponieważ ten dysk ma służyć do przechowywania
danych/programów.
Dysk sprawdzałem na komputerze z płytą Asrock 4CoreDual-Sata 2 (Windows
7). oraz na IBM G40 (Windows XP). W obydwu komputerach nastawienia
zarządzania energią dla komputerów stacjonarnych. Wszelkie inne pamięci
masowe (dyski zewnętrzne, pendrive) funkcjonują bez żadnego problemu.
Problematyczny dysk Transcend podłączam do gniazda USB na płycie (z
tyłu). Nie ma żadnego problemu z zasileniem z portów USB, inne pamięci
masowe chodzą bez żadnego problemu, ich diody świecą się bez przerwy.

MOje pytanie: reklamować dysk czy też uznać, że to taka funkcja. Dysk ma
służyć jako pamięć masowa do danych, stąd moje rozterki.
pozdrawiam
kb