Re: Jaki dysk i kieszen NAS Wi-Fi/LAN

Autor: Roger(OS) <szukajcie_at_znajdziecie.pl>
Data: Thu 25 Aug 2011 - 10:26:07 MET DST

Dnia 25 Aug 2011 07:57:55 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

> A co ma partycjonowanie NAS-a do NTFS czy FAT? Przecież NAS może mieć
> partycje w ext i też będzie chodził - on udostępnia protokół (ftp, smb, nfs,
> web) a jak trzyma pliki to sprawa wtórna. Problem pojawi się dopiero jak ten
> NAS ma służyć jako dysk usb, ale wtedy literka N w NAS trochę nie pasuje :)
> I co ma NTFS czy FAT do szybkości LAN czy WLAN?
> BTW NAS bez 1GbaseT przy dyskach spokojnie robiących 100MB/s to wywalenie
> pieniędzy.

Jak napisalem - niektore kieszenie powoduja bledy zapisu na HDD przy
predkosciach ponizej 100Mbps (trzeba czytac instrukcje i opisy na www, ja
nie poczytalem i teraz moja wroci na allegro bo poprzez 54Mbps wariuje
strasznie, a jak zejdzie sie do 11Mbps to praktycznie nie da sie nic na
niej zapisac), startuja dyski duuuzo dluzej i sa ogolnie z nimi problemy
(sprawdzone na wlasnej skorze).

Kieszen jakiej szukam - raz jeszcze:
* wyjscie: ethernet z mozliwoscia podlaczenia do routera i udostepnienie
dysku poprzez RJ45 i WiFi
* niezawodna (z cichym chlodzeniem)
* moze byc mini serwer multimediow z kodekami + wyjscie na TV :-)

Dysk:
Cichy, niski pobor pradu, zywotny, pojemny

Zastosowanie:
Domowy serwer multimediow, skladowisko plikow

--
Pozdrawiam
Roger(OS)