Re: Dziwny objaw po podłączeniu monitora przez DVI, o co chodzi?

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Mon 22 Aug 2011 - 16:01:58 MET DST

Użytkownik "jerzynka" <jerzynkanospam@o2.pl> napisał w wiadomości
news:4e518e21@news.home.net.pl...
> Mam dosyć nietypowy problem. Miałem ostatnio z 5 róznych monitorów.
> Wszystkie mimo że miały też złącze DVI podłączałem przez D-Sub.
> Od kilku tygodni mam monitor 26", w sumie nie miałem na co narzekać, ale
> podkusiło mnie i podłaczyłem przez
> złącze DVI. I tu niemiłe zaskoczenie. Obraz jest owszem minimalnie
> ostrzejszy, ale sfiksowała jedna rzecz.
> Mianowicie kolory a właściwie jeden kolor. Teraz szary, głównie w miejscu
> wypełnienia okolic "MENU" w okienkach
> jest bardziej szary niż zwykle, powiedziałbym że nawet dwa razy bardziej
> szary, a nawet lekko stalowy.
> [...]

Po podłączeniu monitora przez DVI kilka opcji dostępnych wcześniej dla DSUB
znika (np. te od autodopasowywania obrazu wymiarami), a pojawia się kilka
innych. Ustawienie szarości powinno być i w sterownikach karty graficznej
(LCD Overdrive w podmenu Panel Cyfrowy) i we własnym menu monitora (gdzieś
tam powinna być opcja "Grey Scale" czy jakoś tak; czasem może być pod inna
nazwą, przewertuj menu monitora albo sprawdź jego instrukcję). Więc pobaw
sie tymi opcjami odcieni szarości.