Re: Porównanie tuszy do drukarek ?

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Fri 19 Aug 2011 - 01:05:56 MET DST

On Wed, 17 Aug 2011, Irokez wrote:

> Ale czasami dla dziecka trzeba wydrukować coś do szkoły/przedszkola, jakiegoś
> ptaszka, pieska czy drzewko. Byłem w szoku, że laser tak potrafi ładnie
> drukować.

  Bo "zdjęcia z lasu" drukuje całkiem dobrze.
  Takie zdjęcia, w ktorym prawie cała powierzchnia składa się z gwałtownych
zmian koloru (i jasności), w związku z czym to czy *w danym punkcie*
kolor jest odchylony o 1% czy 15% jest bez znaczenia, byleby "średnia"
była mniej więcej dobra.
  Problem jest z wszelkimi pastelami i łagodnymi przejściami tonalnymi,
skóry na twarzy nie wyłączając.
  "Zwykły" laser jest jednobitowy (dany kolor jest/nie ma) z dużo
za małą rozdzielczością, żeby dało się uzyskać dobry dightering
(rozpraszanie i "uśrednianie" tą drogą).
  "Plujka" ma tu przewagę w obu częściach (modulacja wielkości kropli
plus znacznie większa nominalna rozdzielczość, i tak nie do wykorzystania
przez nośnik, za to do wykorzystania przez dightering).

pzdr, Gotfryd