Re: Porównanie tuszy do drukarek ?

Autor: Maciek <maciek_at_nospam.pl>
Data: Wed 17 Aug 2011 - 08:47:32 MET DST

W dniu 2011-08-17 02:16, Mat pisze:
> Na przykład w przypadku drukarki atramentowej ich
> używanie może skończyć się uszkodzeniem głowicy
> drukującej, gdy pojemnik nie jest z nią zintegrowany.
Dlatego takich drukarek się nie kupuje, jeśli planuje się tanią
eksploatację. Przede wszystkim szukaj drukarek z tuszami bez
zabezpieczeń, typu chipy i inne świństwa :-) Tu masz przykład jakiejś
pierwszej z brzegu, całkiem ładnej HP:

http://www.swistak.pl/szukaj.php?id=551&f[query]=d1660&f[type]=1

> Ponadto, o ile się orientuję, to używanie oryginałów
> jest warunkiem utrzymania gwaracji, a im droższa
> drukarka (np. laserowa), tym jest to ważniejsze.
Przepraszam, ale chcesz za wszelką cenę utrzymywać gwarancję urządzenia
kosztującego 100-200 zł i jeszcze utrzymywać niskie koszty eksploatacji?

> Ale tak jak piszę, to są tzw. panujące opinie. Chętnie
> posłucham fachowców co sądzą na ten temat.
Są to opinie utrzymywane przede wszystkim przez producentów. Dodam tylko
od siebie, że w dawnych czasach, gdy używałem drukarkę Canon BJC 2000, w
której po 2 miesiącach używania pierwszego, oryginalnego tuszu zaschła
głowica drukująca, diagnoza serwisu i tak brzmiała: używanie
nieoryginalnych tuszy i z gwarancją mogłem się pożegnać :-)

--
Pozdrawiam
Maciek