Re: nowy dysk

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 14 Aug 2011 - 09:52:06 MET DST

On 2011-08-14 08:43, darek638 wrote:
> Cześć wszystkim.
> Nie znam się za bardzo więc wolę zapytać:)
> Chcę wymienić dysk twardy w laptopie na pojemniejszy. Nie wiem tylko
> jaki typ złącza ma w nim być. Laptop to Belinea b.book 2. Proszę o pomoc.

Ze specyfikacji znalezionej w necie wynika, ze masz tam SATA, wiec
najwiekszy jaki bezpiecznie (obecnie) mozesz wlozyc to dysk 750GB. Moim
zdaniem dobre są
http://luktronik.pl/pl/p/Western-Digital-750GB-2.5-WD7500BPKT-7200-16MB-SATA-II-Scorpio-Black-AF/332

- praktycznie zero zwrotow gwarancyjnych
- niski pobor pradu (co ma znaczenie przy starszych
laptopach/wydzielanie ciepla)
- szybki (wyraznie szybszy od dyskow 5400rpm)
- 5 lat gw.

Minusem jest troszke wyzsza cena co do konkurencji, ale cos za cos.

> PS
> Mam też dysk zewnętrzny WD My Passport 500 MB ze złączem USB. Czy można
> go włożyć do środka zamiast oryginalnego? Dysk ten jest nierozbieralny
> (nie widać żadnych śrubek) i ma tylko jedno złącze (USB).

Jezeli tam jest SATA, to bedzie pasowal, ale rozbiorka prawdopodobnie
zniszczy obudowe, gwarancje itd. Jezeli dysk kupiony w ciagu ostatnich
2-3 lat, na bank powinien byc SATA.