Re: Padniety seagate [waw]

Autor: RadekD <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 12 Aug 2011 - 08:57:44 MET DST

W dniu 2011-08-11 17:14, KiloSierra pisze:
> system przesta艂 widziec dysk :(
> bios wykrywa ale pokazuje pojemnosc zero
> dysk to dysk to Barracuda 7200.11 500GB
> model ST3500320as
> firmware SD15
> czyli zdaje sie czarna seria :[

Hmmm - przez chwil臋 my艣la艂em, 偶e tego newsa napisa艂em ja tylko nie
pami臋tam bo ju偶 by艂em bardzo 艣pi膮cy.

Wczoraj walczy艂em z tym samym dyskiem, ten sam firmware.
Troszk臋 objawy inne - nie by艂 wykrywany przez BIOS ale czu膰 by艂o, 偶e
silniczek co艣 tam robi.

Sprawa wygl膮da tak - na Allegro za 30z艂 z przesy艂k膮 mo偶na kupi膰 terminal
dyskowy na USB ( http://tiny.pl/h5fv8 ).
Jedyne na co trzeba zwr贸ci膰 uwag臋 - to to, 偶e ko艅c贸wka musi by膰 z takim
z艂膮czem troszk臋 mniejszym ni偶 te standardowe stosowane do pod艂膮czenia
np. Powera w obudowie. Ja nie zwr贸ci艂em i musia艂em rozwali膰 ca艂膮
kosteczk臋 i pod艂膮czy膰 na "paj膮czka" bo piny w dysku s膮 bardzo blisko siebie.
Wi臋kszo艣膰 tych kabelk贸w ma na CD instrukcj臋 co i jak dalej robi膰.
Jakby co mog臋 co艣 pom贸偶 - cho膰 ca艂a operacja to z 10 minut roboty.

Niestety u mnie to chyba nie jest ten typowy problem tylko co艣 z
silniczkiem/艂o偶yskiem - talerze nie za bardzo chc膮 si臋 obraca膰
po wydaniu z terminala odpowiedniej komendy i doszed艂em tylko do po艂owy
instrukcji uzdrowienia.
Po lekkim wstrz膮艣ni臋ciu (oczywi艣cie wy艂膮czonego) dysku - jest on
wykrywany przez BIOS i Windowsa wida膰 pliki i katalogi, kt贸re daj膮 si臋
odczyta膰 - jednak podczas pr贸by zgrania danych transfer po kilku
sekundach spada do 200KB/s - wi臋c troch臋 czasu potrzeba by zgra膰 te 500GB.
Jak nerwowo dam rad臋 do dzisiaj robi臋 jeszcze jedno podej艣cie - a jak
nie to chyba kredyt w banku i dam do odzyskania :-(

> gogiel mi wywala czestochowy i poznanie... a wolal bym go osobiscie zawie艣膰
PS. Mieszkam 10km od Cz臋stochowy ;-)