Re: Dysk do starego komputera

Autor: KL <xyzxyz_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 10 Aug 2011 - 16:32:36 MET DST

Witam.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Niestety dysku dalej nie udaje mi się
uruchomić.
Może zbiorczo napiszę jeszcze jak to wygląda po dalszych próbach.

(*) W kwestii zworek - wydaje mi się, że to jednak jest OK. Początkowo
ustawienie było takie jak na naklejce na dysku dla slave'a, piny 3-4 z 10,
czyli chyba standardowo (jest drugi dysk, który działa poprawnie). Bios
wyświetla "Primary slave disk fail", więc chyba zworki są prawidłowo.

(*) Później doczytałem jeszcze w jakimś manualu do dysków WD ustawienie
alternatywne dla starych komputerów - z dwoma zworkami - w tym trybie na 1-2
i 3-4. Jednak tu w ogóle nic nie wykrył i nie dało się nawet wejść do BIOS-u.

(*) Próbowałem także innych ustawień: sam jeden dysk na taśmie ustawiony na
master - bez zworek i ze zworką na środku - nic, dysk na drugim kontrolerze
razem z nagrywarką - nic, sam na drugim kontrolerze też nic, oczywiście
zworki ustawiane...

(*) Kable są raczej dobre, sprawdzałem też ten, który obsługuje działającą
nagrywarkę. Niestety nie wiem czy to 40 czy 80 żyłowe, ale czy przy UDMA 33
to może mieć znaczenie? Na tyle, żeby dysku w ogóle nie było widać?

(*) Jest taka opcja przy autowykrywaniu - "F4 to skip" - no i jak wciskam to
F4 to komunikatu o błędzie już nie ma, przy dysku na slave pojawia się
kilkusekundowe opóźnienie już po wyświetleniu wszystkich napędów; przy tylko
tym jednym dysku ustawionym na master przechodzi do bootowania z CD od razu.
Ale w każdym z tych przypadków to nic nie daje - Linux dysku nie widzi.

(*) Przy tym jednym dysku - dioda początkowo się swieci, później w trakcie
ładowania instalatora Linuksa świeci się przez ułamek sekundy - podczas
komunikatu:
failed to IDENTIFY (INIT_DEV_PARAMS failed, err_mask=0x80)
Linux na płycie Live (Knoppix) też dysku nie widzi.

(*) Dysk jest ciepły

(*) Niestety nie mam możliwości sprawdzenia działania dysku na innym
komputerze. Dysk jest nowy, ze sklepu, był w zamkniętej folii.

No i to chyba tyle było zabawy. W zasadzie to już nie wiem czego dalej
próbować. Czy jest w ogóle taka możliwość, że BIOS jakoś sprzętowo wyłącza
ten dysk i później Linux go nie widzi?

Pozdrawiam