Re: Problemy z USB

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue 09 Aug 2011 - 19:33:44 MET DST

Dnia 2011-08-09, o godz. 17:47:40
Kazimierz <analizy@filtrantyspamowy.analizyrynkowe.cal.pl> napisał(a):

> Ale co wynika z faktu, że na moim komputerze pendrive podłączony do
> huba działa prawidłowo tylko na jednym gnieździe huba niezależnie od
> tego czy hub jest podłączony do gniazda na panelu przednim czy do
> gniazda z tyłu, a na innym komputerze pendrive działa na każdym
> gnieździe huba tak samo przy podłączeniu z przodu, jak i z tyłu?

Bo np. porty w Twoim komputerze mają wydajność prądową za małą do
prawidłowego działania pendrive-a podłączonego via hub. A inny komp
daje ciut większy prąd i już jest OK. Teoretycznie porty USB 1.1 i 2.0
powinny dawać maksymalnie 5V/500 mA a 3.0 5V/900 mA ale dopuszczalne
jest odchylenie napięcia od 4,75 do 5,25V (od 4,45 dla USB 3.0).
Dodatkowo spoczynkowo gniazdo daje 100mA i dopiero po podłączeniu
urządzenie powinno zażądać wyższego prądu. Nie wiem jak w
Windows ale w linuxie po podłączeniu i zamontowaniu pendrive-a można
zajrzeć do /proc/bus/usb/devices i poszukać wartości MxPwr= xxxmA. Przy
kilku Kingstonach DataTraveler 2.0 (1, 2 i 8GB) mam wartości od 85 do
134mA a dla GoodRAM EDGE 64GB jest to 182mA. To tak na szybko
przykładowo z tego co jest mam pod ręką.

Spróbuj z innym hubem - najlepiej aktywnym.

Zdrówko