Re: Co ma w sobie kieszen dysku ?

Autor: Robert Winkler <noone_at_nowhere.org>
Data: Sat 06 Aug 2011 - 11:02:42 MET DST

> No właśnie mnie to ciekawi, że kiedyś "małe" i "wolne" dyski wisiały na z
> przymusu krótkim kablu 40-żyłowym, a teraz wielkie i szybkie wiszą na
> parze
> drutów jak od dzwonka do drzwi w przedpokoju :-o

To niezwykłe zjawisko nazywany rozwojem technologicznym.
;-)

Zawdzięczamu to powsztaniu w połowie lat '80 ubiegłego wieku sieci Ethernet
opartej na skrętce.
Można jednak przyjąć że dopiero '92 i powstanie działającego
100 Mbps Fast Ethernetu było impulsem iż 2 lata później
zaczęto mówić o pierwszych pracach nad USB.
Trzeba było jaknak czekać aż do '96 na pierwszą publicznie dostępną pierwszą
wersje tego interfejsu.
USB i Ethernet rozwijają się rownolegle,
korzystajac z podobnych rozwiązań jeśli chodzi o warstwe fizyczną.

--
Pozdrawiam