Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.

Autor: Salata <salata_at_nospam.interia.pl>
Data: Fri 05 Aug 2011 - 15:04:28 MET DST

> Dla mnie istotną rzeczą jest cena -- im mniej Seagate zapłaci
> za tych, którzy wbijają dyskami gwoździe, tym niższa będzie
> cena nowego dysku. :) Proste...

Jakos ponad rok Seagate wprowadzil ograniczenia przyjmowanych dyskow do
reklamacji. Ja dyskami nie wbijam gwozdzi i padly mi 3 sztuki z czego
jeden "refurbished". Nizsza cena wymaga nizszej jakosci komponentow.
Reklamacje i ich obsluga zmniejsza zyski firmy. Pewnie maja okreslony
model wdrozony odnosnie jakosci, ktory zaklada ilosc zwrotow. Tylko im
sie pewnie wysypal ze wzgledu na zwiekszony procent zwrotow, wiec
wprowadzili te zmiany czasu RMA.

> Po dwóch latach wartość nośnika spada drastycznie.
> Może nie do zera, ale jednak drastycznie. w maju
> 2009 roku zapłaciłem 300 złotych za 320 GB zewnętrznej
> Toshiby (na pudełku była inna nazwa) a w maju tego roku
> za 300 złotych mogłem kupić 1 TB zewnętrznego Samsunga...

Co nie zmienia faktu, ze jak kupilem dysk za 500 pln to nie chce po 2
latach stracic danych i kupowac nowego, chociaz jakbym mial zaplacic za
niego 50% ceny.

--
Pozdrawiam
Salata