Re: zepsuty sprzęt-gwarancje...naprawa...czekanie

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Tue 02 Aug 2011 - 14:55:11 MET DST

On 02/08/2011 13:29, Mariusz Kruk wrote:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "kamil"
>
> Wiedza nie jest tajemna (bo wyjaśnienie jest choćby na wikipedii), ale
> wymaga odrobiny matematyki (bo do tego się sprowadza teoria
> niezawodności).

The MTBF figure for a product can be derived in various ways: lab test
data, actual field failure data, or prediction models.

Najbardziej podoba mi się część "prediction models". Podobne modele
matematyczne były użyte do przewidzenia tsunami w Japonii czy krachu
gospodarczego w 2008. ;)

> Dość proste wytłumaczenie jest np. tu: http://www.t-cubed.com/faq_mtbf.htm
> W szczególnośći - MTBF _nie_ oznacza, że część będzie sprawnie pracować
> przez czas równy MTBF.

A czy ja gdzieś twierdzę, że będzie?

--
Pozdrawiam,