Re: zepsuty sprzęt-gwarancje...naprawa...czekanie

Autor: Mirek <pisz_na.mirek_at_dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl>
Data: Tue 02 Aug 2011 - 12:07:22 MET DST

On wto, 19 lip 2011 10:43:36 in article news:<4e2543c2$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
Vituniu wrote:
> Jakis czas temu, przy podobnej dyskusji, obstawalem (podobnie
> jak Ty teraz) przy tym, ze sprzet pracujacy non-stop nie powinien
> miec wskaznika MTBF krotszego niz ten sam sprzet pracujacy kilka
> godzin dziennie. Wlasnie ze wzgledu na obciazenie / sres rozruchowy
> (czy jak to tam nazwac).

Bo magiczny MTBF nie ma żadnego znaczenia dla praktycznej żywotności dysków
- określany jest na podstawie krótkiego (bodaj miesięcznego testu) i w
zasadzie świadczy jedynie o awaryjności w początkowym okresie życia.

Widziałeś choć jeden dysk co dożył swego MTBF-a?

Raczej nie, bo jeden rok to tylko 8760h, a ja chyba tak (chyba, bo nie znam
specyfikacji denata) ;)

Ale był to zabytek z około 1990r - dysk, który przeżył gdzieś 87000h w maszynce,
która ma obecnie gdzieś 160k motogodzin - ale drugi dysk wytrzymał tylko rok :(,
a następny ma obecnie 64950h pracy.