Który Caviar ?

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 01 Aug 2011 - 22:00:51 MET DST

PotrzebujÄ™ 2TB dysk.
Jako, że ostatnio padł mi Samsung, kupiłem kilka
Seagatów z wadliwej serii - postanowiłem nie kusić losu wrócić do
starych dobrych WD.

Tu jednak jest kilka modeli do wyboru i za bardzo nie wiem na co siÄ™
zdecydować.

CAVIAR GREEN 2TB WD20EARX SATA III 64MB
CAVIAR 2TB WD20EARS SATA II 64MB
Według oznaczeń na stronie WD te dyski różnią się tylko wersją SATA
i oba sÄ… z serii Green.

Jest jeszcze przeznaczony do PVR/NAS
AV-GP 2TB WD20EURS SATA II 64MB

Pytanie tylko czym właściwie się różnią te z serii Green od tych AV-GP ?
I jedne i drugie są energooszczędne, parametry te same ??

Potrzebny mi jest dysk do magazynowania zdjęć - na stale podpięty w
obudowie, dużo mielenia danymi, pliki 5-20MB.
Różnice w prędkości tych dysków są chyba minimalne więc bardziej mi
zależy na niezawodności.