Re: RAID 5 a pad dysku.

Autor: Kamil 'Model' <kamil.wytnijto.komodzinski_at_gazeta.pl>
Data: Fri 22 Jul 2011 - 12:58:45 MET DST

W dniu 2011-07-22 11:48, marsel pisze:

> Takie LTO-2 na pewno by wystarczyło, ale nie mam na to forsy, cały czas
> piszę o zastosowaniach, powiedzmy to, domowych.

A ile masz tych danych?? Może dobrym rozwiązaniem było by zakupić
nagrywarkę Blureja i jechać na płytach, chyba, że jakieś 8GB i na DVD
DL. Teraz tak mówisz, że nie masz kasy na streamer, a jak posypiesz
raida i stracisz ważne dane, to odzyskanie tego będzie kosztować
wielokrotność ceny streamera i 10 kasetek :)
Jakieś 2 lata temu w firmie posypał się dysk z kompa na którym były
bardzo potrzebne dane (kobitka pracująca na tym kompie trzymała bardzo
ważne dane firmowe na dysku lokalnym, a nie na zasobie serwerowym, no
ale co zrobić, przynajmniej się nauczyła) no i wysłaliśmy dysk do
Ontracka. Odzyskanie danych kosztowało nas ok. 7000PLN i trwało ok.
tygodnia. A nie było tego dużo. Nie pamiętam dokładnie co się posypało w
dysku (ale chyba głowice powiedziały papa).