Re: Czy telefon komórkowy połączony kablem USB może doprowadzić do ekranu śmierci?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Thu 21 Jul 2011 - 15:44:56 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rados³aw Sokó³"
>Ale wtedy zak³adamy, ¿e ten BSOD by³ wywo³any zak³óceniem
>pracy komputera jako takiego (mikroprocesora, pamiêci RAM,
>magistral wewnêtrznych), a nie samego USB.
>
>Poza tym elektrostatyka idzie na obudowê z zewn±trz, a nie
>na styki wewnêtrzne USB. Prawid³owo uziemiona/wyzerowana
>obudowa musi to odprowadziæ i ekranowaæ wnêtrze.

Kluczowe jest tu "prawid³owo uziemiona/wyzerowana", podejrzewam.

>Mia³em do czynienia z ró¿nymi gniazdkami USB (¼le pod³±czo-
>nymi, z uszkodzonymi kablami) i czê¶ciej ba³em siê upale-
>nia kontrolera lub pod³±czanego urz±dzenia (bo takie przy-
>padki te¿ widzia³em) ni¿ akurat zawieszenia siê komputera ;)
>
>Tutaj obstawiam jakie¶ programy obs³ugi Google'a do obs³ugi
>wymiany danych z Androidem (synchronizacja, udostêpnianie
>po³±czenia sieciowego i tak dalej). O ile pamiêtam, Android
>poza trybem USB Mass Storage wymaga w³a¶nie instalacji opro-
>gramowania, w tym systemowego.

Nie twierdzê, ¿e w tym wypadku tu by³ problem, ale - jak pisa³em -
teoria, teori±, a praktyka swoje. Jedynym chyba "bezryzykownym" z³±czem,
które znam jest MIDI (w sprzêcie konsumenckim).

--
| http://epsilon.eu.org/ |