Re: Nowy dysk i stary komputer

Autor: Marcin G. <sq9etc_usun_to__at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 21 Jul 2011 - 12:32:33 MET DST

Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości
news:j08tqi$3q4$1@news.onet.pl...
> Mam czteroletni komputer i chciałem wymienić dysk z popsutego 20
> gigabajtowego na Seagate 500 GB model: ST3500320AS
> Popsuty dysk, jeszcze starszy niż komputer, wygląda tak:
> http://imageshack.us/photo/my-images/18/staryn.jpg/
> Pp prawo zasilanie, trochę w lewo jumpery, po lewej miejsce na
> pasek(taśmę,wstęgę, czy jak to się nazywa) z danymi.
> Nowy wygląda tak
> http://imageshack.us/photo/my-images/706/nowy4n.jpg/
> Po środku nie wiem czy miejsce na jumpery czy zasilanie, po lewo obrazka
> znacznie mniejsze miejsce.
> Inne obrazki:
> [...]

Stary dysk to IDE (ATA), nowy to SATA. Poszukaj przejściówki. Np coś
takiego:
http://www.komputronik.pl/product/61325/Sprzet_komputerowy/Peryferia_i_eksploatacja/Przejsciowka_do_HDD_z_ATA_na_SATA_Logilink.html
Nie sugeruj się tym linkiem, to pierwsze co znalazłem, możesz kupić inną.
Nigdy nie używałem, więc konkretnego modelu nie mogę Ci polecić.
Będziesz również potrzebować przejściówki zasilania, np takiej:
http://www.emarket.pl/kable-i-%C5%82%C4%85cz%C3%B3wki/manhattan-adapter-zasilania-molex-sata-torebka-342766/p-c1069343

Ale jeśli ten komputer ma 4 lata, to powiniem mieć gniaza SATA na płycie
oraz odpowiednie przewody w zasilaczu, ewentualnie przejściówki zasilania.
No chyba, że się uprzesz żeby nowy dysk podłączyć do gniazda ATA, to wtedy
pozostaje przejściówka. Rozwiązanie takie jest gorsze bo dysk będzie wolniej
działał niż na gnieździe SATA.

Marcin