Błyskają zakłócenia na ekranie laptopa na baterii

Autor: Netx <nospam_at_gazeta.pl>
Data: Fri 15 Jul 2011 - 15:56:23 MET DST

Zakupiłem używanego IBM/Lenovo T500 matryca 1280x800 15,4"
C2D T9400 i jest problem którego nie zauważyłem podczas
oględzin przy zakupie: na zasilaniu z baterii, kiedy poziom
baterii spadnie do około 75% zaczyna się w momentach
obciążenia laptopa (np. podczas wczytywania strony www
(wifi)) błyskać np połowa lub 1/3 ekranu albo czasem cały
ekran - na ułamek sekundy (ledwo zauważalny) pojawiają się
jakieś "bzdety" na fragmencie ekranu. Bateria tak w ogóle
trzyma około 1,5 godziny, jest to jeśli wierzyć opisowi
sprzedawcy "6 Cell Lithium-Ion". Na baterii jest napisane
"Lenovo NOM 10.8V 5.2AH 57WH 4,76 Ah. Innych problemów na
zasilaniu z baterii nie ma i doszedłem do 10% baterii bez
"zawieszeń" i błędów (poza miganiem zakłóceń na ekranie)
Na zasilaniu z sieci problem z zakłóceniami ekranu nie
występuje.

Mam więc pytanie czy jest to prawdopodobnie wina baterii (co
mogę naprawić kupując nową baterie) czy coś w laptopie????? W
drugim przypadku zastanawiałbym się nad oddaniem laptopa
sprzedawcy. Proszę o wyjaśnienie gdzie prawdopodobnie leży
problem?